Skip to content

Plan rada Gradske knjižnice Biograd na Moru za 2020. godinu

Plan rada Gradske knjižnice Biograd na Moru za 2020. godinu

Sadržaj

Uvod

Knjižnica kao središte kulturnog života zajednice i područja na kojem djeluje ima važne zadatke i zadaće pri promicanju čitanja, poticanju cjeloživotnog obrazovanja, razvoju informacijske i informatičke pismenosti te razvoju kulturološke scene cijeloga grada. Narodna knjižnica ima odgovornost da sakuplja i omogućava neposredan pristup lokalnim informacijama, znanju i djelima mašte i na taj način daje važan doprinos u svakodnevnom životu ljudi, u njihovom društvenom i ekonomskom razvoju i uključivanju u obavještavanja ljudi u zajednici. Gradska knjižnica Biograd na Moru (u nastavku: Knjižnica) svojim radom i djelovanjem pokušava zadovoljiti potrebe svih žitelja kojima stoji na usluzi, bilo da su korisnici Knjižnice ili ne. Naša ustanova nudi usluge kojima se mogu služiti svi stanovnici i svakodnevno se trudimo pronaći svoje mjesto i prepoznatljivost kod svih. U zadnjih nekoliko godina vidimo napredak u prepoznavanju naše zadaće i funkcije, što nas potiče na još veću aktivnost i angažiranost. Svojim programima, uslugama i građom koju nudimo, iz godine u godinu napredujemo i postižemo zadane si ciljeve. Smatramo da je upravo to razlog prepoznatljivosti i specificiranja Knjižnice kao ustanove nužne za sve stanovnike.

Glavne zadaće Plana i programa rada Knjižnice za 2020. godinu bit će sljedeće:

  • revizija knjižničnog fonda,
  • izrada nove web stranice Knjižnice,
  • izgradnja kvalitetnog fonda knjiga,
  • organizacija manifestacija i različitih događanja,
  • povezivanje s ostalim ustanovama,
  • kupovina i postavljanje knjigomata za povrat građe.

Izgradnja knjižničnog fonda

Izgradnja knjižničnog fonda jedna je od osnovnih zadaća Knjižnice pri kojoj se vodimo načelima struke, potražnje i kvalitete. Izgradnja fonda vrši se kontinuirano, kroz cijelu kalendarsku godinu, a posebno u mjesecu studenome kada traje sajam Interliber i kada nakladnici nude popuste. Fond se izgrađuje na temelju praćenja korisničkih potreba, nakladničke djelatnosti i kvalitete.

Plan nabave građe temelji se na prošlogodišnjim brojkama i iznosima, pa u tome okviru predviđamo nabavu:

Vrsta građe
Broj jedinica
Iznos
Beletristika
~ 1000
110.000,00
Popularno–znanstvena literatura
~ 500
62.000,00
Literatura za djecu i mlade
~ 600
65.000,00
Referentna zbirka
~ 25
6.000,00
Periodika
~ 15
2.000,00
Ukupno
2140
245.000,00
Izvori sredstava
Iznos
Ministarstvo kulture RH
65.000,00
Grad Biograd na Moru
175.000,00
Zadarska županija
5.000,00
Ukupno
245.000,00

Određeni broj jedinica građe Knjižnica će dobiti otkupom Ministarstva kulture i darom korisnika i nakladnika. Svake godine bilježimo sve manji i slabiji otkup, te očekujemo oko 100 – 150 otkupljenih knjiga.

Osim nabave novih knjiga, potrebno je zastarjelu i dotrajalu građu redovito otpisivati, a u 2020. planiramo provesti i reviziju fonda koja će nam ponuditi stvarno stanje fonda. Predviđamo da ćemo reviziju provoditi u proljetnim mjesecima (veljača – lipanj), jer tada je posjećenost Knjižnici najmanja i djelatnici bi mogli dovoljno vremena posvetiti provođenju reviziju. U toku provođenja revizije Knjižnica će biti otvorena za korisnike, ali se u određenom vremenskom periodu određene jedinice građe neće moći posuđivati.

Obrada građe

Obrada knjižnične građe posao je koji obavljaju svi djelatnici Knjižnice i kroz koji prolaze sve jedinice građe kako bi bile dostupne za daljnje korištenje i posudbu. Cijeli fond naše Knjižnice formalno je i sadržajno obrađen prema važećim pravilima i standardima, te je dostupan u računalnom katalogu na našim mrežnim stranicama. Za obradu građe koristi se knjižnični program Crolist. U radu se najviše služimo kooperativnom katalogizacijom i preuzimanjem zapisa iz Skupnog kataloga knjižnica Zadarske županije, ali prema potrebi, i sami katalogiziramo pojedine jedinice građe koje nisu dostupne u katalogu. Proces obrade građe (od inventarizacije, preko katalogizacije i barkodiranja) važan je zadatak za Knjižnicu i bitna je točnost i preciznost kako bismo sebi, ali i korisnicima olakšali snalaženje unutar fonda. 

Prostor

Prostor u kojem Knjižnica trenutno djeluje svakako ne zadovoljava uvjete potrebne za rad ustanove. Osim što prostora nemamo dovoljno, on je ujedno i prepun vlage koja šteti knjigama. Zidovi otpadaju, ljušti se boja, prokišnjava krov, sanitarni čvor je od nedavno van funkcije i pronalazimo nametnike.

Planirano preseljenje u nove prostore Knjižnice nužno je obaviti što prije, kako zbog nas, tako i zbog korisnika. Ukoliko do realizacije ne dođe kroz 2020. godinu, morat ćemo novac uložiti u popravke postojećeg prostora (povezati sanitarni čvor Knjižnice na novu kanalizacijsku mrežu, sanirati i obojiti zidove u uredu ravnateljice).  

Oprema

Tehnička oprema u Knjižnici je relativno nova i u vrlo dobrom stanju, ali često može doći do nepredvidivih kvarova i potrebe za nabavom nove opreme. Knjižnica za nabavu tehničke opreme predviđa iznos od 8.000,00 kuna. Za provedbu revizije planirana je kupovina bežičnog bar-code čitača kojim ćemo obavljati sam proces revizije.

U 2020. godini planiramo napraviti novu mrežnu stranicu Knjižnice jer je postojeća zastarjela i ne nudi nam dovoljno mogućnosti. Iako su danas društvene mreže glavni izvor informiranja, kvalitetna mrežna stranica nudi široku mogućnost primjene i usluge, tako da smatramo da je ulaganje u njezino osuvremenjivanje zapravo ulaganje u budućnost. Za izradu nove stranice planira se utrošiti 5.000,00 kuna.

Potrebno je obnoviti postojeći uredski namještaj i kupiti novu uredsku stolicu.

Ideja je i postaviti knjigomat za povrat knjiga koji bi omogućavao korisnicima povrat knjiga i kad Knjižnica ne radi. Za izradu i postavljanje knjigomata treba nam oko 17.000,00 kuna, a planira se da taj iznos financira Zadarska županija.

Djelatnici

U 2020. planirano je zapošljavanje još jednog diplomiranog knjižničara, tako da će struktura djelatnika biti jednaka kao u 2019.: 3 diplomirana knjižničara i 1 pomoćni knjižničar. Ukoliko dođe do preseljenja u nove prostore morat će se angažirati volonteri koji će pomoći preseliti cjelokupni fond. Krajem 2019. krenuo je pilot-projekt volonterizma u Knjižnici (volonterka drži radionice njemačkog jezika za djecu vrtićke dobi) i voljeli bismo prošiti mrežu volontera u našoj ustanovi.

Edukacija djelatnika

Djelatnici Knjižnice redovito pohode razne seminare i predavanja kojima se stručno usavršavaju. Najčešći su odlasci u Gradsku knjižnicu Zadar koja organizira razna predavanja. U 2020. planira se otići na stručno usavršavanje u Samobor i Šibenik. Planirani troškovi za edukaciju djelatniku jesu 7.500,00 kuna.

Javno kulturno - obrazovna djelatnost

Svojim programima, manifestacijama i događanjima Knjižnica pokušava doprijeti do što većeg broja ljudi i stanovnika kako bismo bili prepoznati unutar zajednice. Trudimo se postizati sve veću vidljivost organiziranjem događanja za sve korisničke skupine, posvećujući pažnju svim dobnim skupinama i temama. Obilježavanje važnijih datuma kroz godinu, sudjelovanje u manifestacijama poput Mjeseca hrvatske knjige i Zadar čita osnovne su zadaće Knjižnice i svake se godine trudimo ponuditi nešto novo i drugačije. 

Kroz kalendarsku godinu planiraju se: izložbe, književni susreti, promocije knjiga, predavanja na različite i aktualne teme. Svakako se planiraju i radionice za djecu (kreativne radionice, Micro:bit radionice, radionice njemačkog jezika) i za odrasle za koje je u proteklim godinama iskazan veliki interes (tečaj osnova informatike za umirovljenike).

U cilju poticanja čitanja Knjižnica sudjeluje u kampanji Čitaj mi nudeći besplatan upis djeci do prve godine starosti. Besplatno ćemo upisati i sve učenike prvih razreda osnovnih škola s područja Općine Biograd na Moru (kroz Mjesec hrvatske knjige) i parove kroz obilježavanje Međunarodnog tjedna braka. Kroz kreativne radionice za djecu također potičemo čitalačku pismenost jer se iste zasnivaju na slikovnicama koje progovaraju o aktualnim i zanimljivim temama. 

Planiramo nastaviti dobru suradnju s ustanovama u okruženju i  upriličiti književne susrete u Dječjem vrtići i Osnovnoj školi, kao i nastaviti suradnju s Turističkom zajednicom s kojom ćemo realizirati određene projekte za djecu. U suradnji s Turističkom zajednicom organizirat će se manifestacije za djecu u gradskom parku, čime Knjižnica izlazi van svojih „zidova“ i promiče svoju djelatnost i vidljivost. Dovođenjem književnika i gostiju u Dječji vrtić i Osnovnu školu Knjižnica zauzima važno mjesto u odgojno – obrazovnim ustanovama. 

Za kulturno – obrazovnu djelatnost Knjižnice predviđeni su troškovi u iznosu od 12.000,00 kuna.

Zaključak

Knjižnice su proizvod društva i društvo ih podržava za potrebe pojedinaca, stoga su glavne zadaće naše ustanove promicati kulturne vrijednosti u zajednici: očuvanje kulturne baštine, razvoj čitalačke pismenosti, razvoj informacijskog društva, edukacija svih dobnih skupina, promicanje književnog stvaralaštva, poticanje kritičkog razmišljanja i osiguravanje prostora za formalno i neformalno okupljanje stanovnika. 

Programe navedene u Planu rada Knjižnica će realizirati u skladu s financijskim, kadrovskim i prostornim mogućnostima uz maksimalno zalaganje djelatnika i racionalno trošenje namjenskih sredstava.

Ravnateljica

Tihana Jurišić, mag. bibl.

Skip to content